Ετερόκλητα
ΧΜ ΕΜΠ
ΔΙΧΗΝΕΤ
Class 2019
Παπαδημητρόπουλος
ΔΙΧΗΝΕΤ 2019-20
ΔΙΧΗΝΕΤ 2020
Στο παρόν μικροσενάριο περιλαμβάνεται ένα φύλλο εργασίας.
Διδακτική - Δοκιμαστική Σελίδα
Γενική Ενότητα: «Εισαγωγή στη Χημεία»
1. Τι είναι Χημεία και γιατί τη μελετάμε
2. Καταστάσεις των υλικών
3. Φυσικές ιδιότητες των υλικών
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3
Σελ. 10-22
Γενική Ενότητα: «Από το νερό στο άτομο- Από το μακρόκοσμο στο μικρόκοσμο»
1. Το νερό στη ζωή μας
2. Το νερό ως διαλύτης-Μείγματα
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3
Σελ. 24-34
Γενική Ενότητα: «Από το νερό στο άτομο- Από το μακρόκοσμο στο μικρόκοσμο»
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3
Σελ. 58-66
Γενική Ενότητα: «Από το νερό στο άτομο - Από το μακρόκοσμο στο μικρόκοσμο»
1. Σύμβολα χημικών στοιχείων και ενώσεων
2. Χημική εξίσωση
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 2-3
Σελ. 67-72
Γενική Ενότητα: «Οξέα- Βάσεις - Άλατα»
1. Τα οξέα
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3
Σελ. 12-19
Γενική Ενότητα: «Οξέα- Βάσεις - Άλατα»
1. Οι βάσεις
2. Εξουδετέρωση
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3-4
Σελ. 20-29
Γενική Ενότητα: « Ταξινόμηση στοιχείων-Στοιχεία με ιδιαίτερο ενδιαφέρον»
2. Τα αλκάλια
3. Μερικές ιδιότητες και χρήσεις μετάλλων
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3-4
Σελ. 52-64
Γενική Ενότητα: «Η χημεία του άνθρακα»
2. Πετρέλαιο-Φυσικό αέριο-Πετροχημικά
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3-4
Σελ. 88-99
Κεφάλαιο 1: Ηλεκτρονιακή δομή των ατόμων και Περιοδικός Πίνακας
1.1 Τροχιακό-κβαντικοί αριθμοί
Σελ. 3-12
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 4
Κεφάλαιο 1: Ηλεκτρονιακή δομή των ατόμων και Περιοδικός Πίνακας
1.2 Αρχές δόμησης πολυηλεκτρονιακών ατόμων
1.3 Δομή περιοδικού πίνακα
Σελ. 13-22
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 5
Κεφάλαιο 3: Οξέα-βάσεις και Ιοντική ισορροπία
3.6 Δείκτες-ογκομέτρηση
Σελ. 122-130
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 4-5
Γενική Ενότητα: «Εισαγωγή στη Χημεία»
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3
Σελ. 10-22
Γενική Ενότητα: «Από το νερό στο άτομο- Από το μακρόκοσμο στο μικρόκοσμο»
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3
Σελ. 24-34
Γενική Ενότητα: «Από το νερό στο άτομο- Από το μακρόκοσμο στο μικρόκοσμο»
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3
Σελ. 58-66
Γενική Ενότητα "Οξέα - Βάσεις - Άλατα"
1. Τα οξέα
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3
Γενική Ενότητα: «Οξέα- Βάσεις - Άλατα»
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3-4
Σελ. 20-29
Γενική Ενότητα: «Ταξινόμηση στοιχείων-Στοιχεία με ιδιαίτερο ενδιαφέρον»
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3-4
Σελ. 52-64
Γενική Ενότητα: «Η χημεία του άνθρακα»
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3-4
Σελ. 88-99
Κεφάλαιο 1: Ηλεκτρονιακή δομή των ατόμων και Περιοδικός Πίνακας
1.1 Τροχιακο-κβαντικοί αριθμοί
Σελ 3-12
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 4
Κεφάλαιο 5: Οργανική Χημεία
5.1 Δομή οργανικών ενώσεων – Θεωρία δεσμού σθένους
Σελ. 189-199
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 4-5
Φυσική Β Γυμνασίου
Κεφάλαιο 7: Αλλαγές Κατάστασης
Οι υδρογονάνθρακες
5. Εφαρμογές των οξέων, βάσεων και αλάτων στην καθημερινή ζωή
Γενική Ενότητα: «Εισαγωγή στη Χημεία»
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3
Σελ. 10-22
Γενική Ενότητα: «Από το νερό στο άτομο- Από το μακρόκοσμο στο μικρόκοσμο»
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3
Σελ. 24-34
Γενική Ενότητα: «Από το νερό στο άτομο- Από το μακρόκοσμο στο μικρόκοσμο»
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3
Σελ. 58-66
Γενική Ενότητα: «Οξέα- Βάσεις - Άλατα»
1. Τα οξέα
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3
Σελ. 12-19
Γενική Ενότητα: «Οξέα- Βάσεις - Άλατα»
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3-4
Σελ. 20-29
Γενική Ενότητα: «Ταξινόμηση στοιχείων-Στοιχεία με ιδιαίτερο ενδιαφέρον»
2. Τα αλκάλια
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3-4
Σελ. 52-64
Κεφάλαιο 3: Οξέα-βάσεις και Ιοντική ισορροπία
3.6 Δείκτες-ογκομέτρηση
Σελ. 122-130
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 4-5
Κεφάλαιο 5: Οργανική Χημεία
5.1 Δομή οργανικών ενώσεων – Θεωρία δεσμού σθένους
Σελ. 189-199
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 4-5
3η Λυκείου
2ο Κεφάλαιο της χημικής Θερμοδυναμικής
Γενική Ενότητα: «Η χημεία του άνθρακα»
2. Πετρέλαιο-Φυσικό αέριο-Πετροχημικά
3. Η αιθανόλη
Β Γυμνασίου - Γενική Ενότητα: «Εισαγωγή στη Χημεία»
1. Τι είναι Χημεία και γιατί τη μελετάμε
2. Καταστάσεις των υλικών
3. Φυσικές ιδιότητες των υλικών
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3
Σελ. 10-22
Β Γυμνασίου - Γενική Ενότητα: «Από το νερό στο άτομο- Από το μακρόκοσμο στο μικρόκοσμο»
1. Το νερό στη ζωή μας
2. Το νερό ως διαλύτης-Μείγματα
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3
Σελ. 24-34
Β Γυμνασίου - Γενική Ενότητα: «Από το νερό στο άτομο- Από το μακρόκοσμο στο μικρόκοσμο»
1. Άτομα και μόρια
2. Υποατομικά σωματίδια-Ιόντα
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3
Σελ. 58-66
Β Γυμνασίου - Γενική Ενότητα: «Από το νερό στο άτομο- Από το μακρόκοσμο στο μικρόκοσμο»
1. Σύμβολα χημικών στοιχείων και ενώσεων
2. Χημική εξίσωση
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 2-3
Σελ. 67-72
Γ Γυμνασίου - Γενική Ενότητα: «Οξέα- Βάσεις - Άλατα»
1. Τα οξέα
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3
Σελ. 12-19
Γ Γυμνασίου - Γενική Ενότητα: «Οξέα- Βάσεις - Άλατα»
1. Οι βάσεις
2. Εξουδετέρωση
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3-4
Σελ. 20-29
Γ Γυμνασίου - Γενική Ενότητα: « Ταξινόμηση στοιχείων-Στοιχεία με ιδιαίτερο ενδιαφέρον»
2. Τα αλκάλια
3. Μερικές ιδιότητες και χρήσεις μετάλλων
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3-4
Σελ. 52-64
Γ Γυμνασίου - Γενική Ενότητα: «Η χημεία του άνθρακα»
2. Πετρέλαιο-Φυσικό αέριο-Πετροχημικά
3. Η αιθανόλη
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3-4
Σελ. 88-99
Γ Λυκείου
Κεφάλαιο 1: Ηλεκτρονιακή δομή των ατόμων και Περιοδικός Πίνακας
1.1 Τροχιακό-κβαντικοί αριθμοί
Σελ. 3-12
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 5
Γ’ Λυκείου - Κεφάλαιο 1: Ηλεκτρονιακή δομή των ατόμων και Περιοδικός Πίνακας
1.2 Αρχές δόμησης πολυηλεκτρονιακών ατόμων
1.3 Δομή περιοδικού πίνακα
Σελ. 13-22
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 5
Γ Λυκείου - Κεφάλαιο 3: Οξέα-βάσεις και Ιοντική ισορροπία
3.6 Δείκτες-ογκομέτρηση
Σελ. 122-130
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 4-5
Γ Λυκείου - Κεφάλαιο 5: Οργανική Χημεία 5.1 Δομή οργανικών ενώσεων – Θεωρία δεσμού σθένους
Σελ. 189-199
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 4-5
Δοκιμαστικό Μάθημα 2016-2017
Γενική Ενότητα: «Από το νερό στο άτομο- Από το μακρόκοσμο στο μικρόκοσμο»
1. Το νερό στη ζωή μας
2. Το νερό ως διαλύτης-Μείγματα
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3
Γενική Ενότητα: «Από το νερό στο άτομο- Από το μακρόκοσμο στο μικρόκοσμο»
1. Άτομα και μόρια
2. Υποατομικά σωματίδια-Ιόντα
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3
Γενική Ενότητα: «Από το νερό στο άτομο- Από το μακρόκοσμο στο μικρόκοσμο»
1. Σύμβολα χημικών στοιχείων και ενώσεων
2. Χημική εξίσωση
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 2-3
Γενική Ενότητα: «Οξέα- Βάσεις - Άλατα»
1. Τα οξέα
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3
Γενική Ενότητα: «Οξέα- Βάσεις - Άλατα»
1. Οι βάσεις
2. Εξουδετέρωση
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3-4
Γενική Ενότητα: «Ταξινόμηση στοιχείων-Στοιχεία με ιδιαίτερο ενδιαφέρον»
2. Τα αλκάλια
3. Μερικές ιδιότητες και χρήσεις μετάλλων
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3-4
Γενική Ενότητα: «Η χημεία του άνθρακα»
2. Πετρέλαιο-Φυσικό αέριο-Πετροχημικά
3. Η αιθανόλη
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 3-4
Γ Λυκείου
Κεφάλαιο 1: Ηλεκτρονιακή δομή των ατόμων και Περιοδικός Πίνακας
1.1 Τροχιακό-κβαντικοί αριθμοί
Γ Λυκείου
Κεφάλαιο 1: Ηλεκτρονιακή δομή των ατόμων και Περιοδικός Πίνακας
1.2 Αρχές δόμησης πολυηλεκτρονιακών ατόμων
1.3 Δομή περιοδικού πίνακα
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 4
Γ Λυκείου
Κεφάλαιο 3: Οξέα-βάσεις και Ιοντική ισορροπία
3.6 Δείκτες-ογκομέτρηση
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 4-5
Γ Λυκείου
Κεφάλαιο 5: Οργανική Χημεία
5.1 Δομή οργανικών ενώσεων – Θεωρία δεσμού σθένους
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 4-5
Α Λυκείου
2.1 Ηλεκτρονιακή Δομή των Ατόμων
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 4-5
Α Λυκείου
2.2: Κατάταξη των στοιχείων (Περιοδικός Πίνακας)
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 4-5
Α Λυκείου
2.3 Γενικά για το χημικό δεσμό. – Παράγοντες που καθορίζουν τη χημική
συμπεριφορά του ατόμου. Είδη χημικών δεσμών (ιοντικός – ομοιοπολικός).
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 4-5
Α Λυκείου
2.4 Η γλώσσα της χημείας
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 4-5
A Λυκείου
Κεφάλαιο 3
3. Χημικές αντιδράσεις (Χαρακτηριστικά αντιδράσεων- Α. Οξειδοαναγωγικές
αντιδράσεις.
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 4-5
Α Λυκείου
Κεφάλαιο 3
B. Μεταθετικές αντιδράσεις
Προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας: 2-3
Β Λυκειου
Δοκιμαστικό Μάθημα 2017-2018
1η Εργασία - B Γυμνασίου
Γενική Ενότητα: "Εισαγωγή στη Χημεία"
1. Τι είναι Χημεία και γιατί τη μελετάμε
2. Καταστάσεις των υλικών
3. Φυσικές ιδιότητες των υλικών
2η Εργασία - B Γυμνασίου
Γενική Ενότητα: "Από το νερό στο άτομο - Από το μακρόκοσμο στο μικρόκοσμο"
1. Το νερό στη ζωή μας
2. Το νερό ως διαλύτης-Μείγματα
3η Εργασία - B Γυμνασίου
Γενική Ενότητα: "Από το νερό στο άτομο - Από το μακρόκοσμο στο μικρόκοσμο"
1. Άτομα και μόρια
2. Υποατομικά σωματίδια-Ιόντα
4η Εργασία - B Γυμνασίου
Γενική Ενότητα: "Από το νερό στο άτομο - Από το μακρόκοσμο στο μικρόκοσμο"
1. Σύμβολα χημικών στοιχείων και ενώσεων
2. Χημική εξίσωση
5η Εργασία - Γ Γυμνασίου
Γενική Ενότητα: "Οξέα- Βάσεις - Άλατα"
1. Τα οξέα
6η Εργασία - Γ Γυμνασίου
Γενική Ενότητα: "Οξέα- Βάσεις - Άλατα"
1. Οι βάσεις
2. Εξουδετέρωση
7η Εργασία - Γ Γυμνασίου
Γενική Ενότητα: " Ταξινόμηση στοιχείων-Στοιχεία με ιδιαίτερο ενδιαφέρον"
2. Τα αλκάλια
3. Μερικές ιδιότητες και χρήσεις μετάλλων
8η Εργασία - Γ Γυμνασίου
Γενική Ενότητα: "Η χημεία του άνθρακα"
2. Πετρέλαιο-Φυσικό αέριο-Πετροχημικά
3. Η αιθανόλη
9η Εργασία - Γ Λυκείου
Κεφάλαιο 1: Ηλεκτρονιακή δομή των ατόμων και Περιοδικός Πίνακας
1.1 Τροχιακό-κβαντικοί αριθμοί
10η Εργασία - Γ Λυκείου
Κεφάλαιο 1: Ηλεκτρονιακή δομή των ατόμων και Περιοδικός Πίνακας
1.2 Αρχές δόμησης πολυηλεκτρονιακών ατόμων
1.3 Δομή περιοδικού πίνακα
11η Εργασία - Γ Λυκείου
Κεφάλαιο 3: Οξέα-βάσεις και Ιοντική ισορροπία
3.6 Δείκτες-ογκομέτρηση
12η Εργασία - Γ Λυκείου
Κεφάλαιο 5: Οργανική Χημεία
5.1 Δομή οργανικών ενώσεων – Θεωρία δεσμού σθένους
13η Εργασία - Γ Λυκείου
Χημική Ισορροπία
Απόδοση αντίδρασης και παράγοντες που επηρεάζουν τη θέση Χημικης Ισορροπίας
MOODLE TUTORIAL
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Εργασία
Εργασία για το ΔΙΧΗΝΕΤ των μεταπτυχιακών φοιτητών
Δημητρόγλου Εύα
Δημητρίου Ελένη
Τουμαζάτος Διονύσιος
Σενάριο Διδασκαλίας: Τα Αλκάλια
Μάθημα: Χημεία
Τάξη: Γ΄ Γυμνασίου
Διδακτικές Ώρες: 2
Ενότητες:
1. Τα αλκάλια και η θέση τους στον περιοδικό πίνακα
2. Οι ιδιότητες των αλκαλίων
Διδακτικοί στόχοι:
Οι μαθητές:
1) Να διαπιστώνουν τον όξινο χαρακτήρα ουσιών που περιέχονται σε προϊόντα του
αμέσου περιβάλλοντος τους.
α) να αναφέρουν τις κοινές ιδιότητες των οξέων.
β) να μπορούν πειραματικά να διαπιστώνουν τον όξινο χαρακτήρα ουσιών που
περιέχονται σε προϊόντα του αμέσου περιβάλλοντος τους.
2) Να ορίζουν τα οξέα κατά Αrrhenius.
α) να συνδέουν την κοινή συμπεριφορά των οξέων με το κοινό χαρακτηριστικό
που παρουσιάζουν σε υδατικό περιβάλλον.
β) Να ορίζουν τα οξέα κατά Αrrhenius.
3) Να γράφουν τους μοριακούς τύπους ορισμένων οξέων, όταν δίνονται τα ονόματά
τους.
4) Να ονομάζουν ορισμένα οξέα όταν δίνονται οι μοριακοί τύποι τους.
5) Να γράφουν με χημικές εξισώσεις τον σχηματισμό ιόντων κατά την διάλυση
ορισμένων οξέων.
6) Να προσδιορίζουν το pH ενός διαλύματος με χρήση πεχαμετρικού χαρτιού
ΝΟΜΟΙ ΤΩΝ ΑΕΡΙΩΝ - ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΗ ΕΞΙΣΩΣΗ
Το μάθημα αντιμετωπίζει μακροσκοπικά το ιδανικό αέριο, εισάγει τις θερμοδυναμικές μεταβλητές, παρουσιάζει τους νόμους των ιδανικών αερίων και μελετά την καταστατική εξίσωση.
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ : ΦΥΣΙΚΗ
ΤΑΞΗ : Β ΛΥΚΕΙΟΥ, ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ : 3-4
ΔΙΧΗΝΕΤ 2016 - Δοκιμαστικό Μάθημα
Η έλευση της κβαντομηχανικής αναπτύχθηκε με σκοπό την ερμηνεία φαινομένων που η νευτώνεια μηχανική αδυνατούσε να περιγράψει. Χάρη στο Φαινόμενο Σήραγγας σωματίδια μπορούν να υπερπηδήσουν φράγματα δυναμικού και να βρεθούν σε περιοχές του χώρου απαγορευμένες από την κλασική μηχανική. Η διδασκαλία του φαινομένου σήραγγας στην τάξη, έστω και με σύντομη αναφορά, είναι μια ευκαιρία για διαθεματική προσέγγιση.
jhsdajsdhaksjdhaksjdhaskjda
xhmeia b
Χημεία και Τέρατα
Εργασία 1
ΑΤΟΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ - ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΑΚΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ - ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ
Εκπαιδευτικό Σενάριο με ΤΠΕ για το μάθημα Γεωλογία- γεωγραφία Β΄Γυμνασίου
Κυρ | Δευ | Τρι | Τετ | Πεμ | Παρ | Σαβ |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |